Reiswinkeltje opent 2e kantoor in Brugge

Sinds 1996 helpt Reiswinkeltje tal van reislustigen andere horizonten op te zoeken en hun grenzen te verleggen. Maar in oktober is het zelf aan de beurt: dan gaan de deuren open van Reiswinkeltje 2.0, het gloednieuwe kantoor in het bruisende Brugge. Shana en Pieterjan vertellen er alles over in dit interview.

Proficiat, Shana en Pieterjan, met deze grote stap. Het zijn vast drukke tijden voor jullie! Wanneer mogen we het kantoor in Brugge precies verwachten?

Shana: De echte opening is 16 oktober gepland. We zijn volop bezig met alles in gereedheid te brengen in Brugge, maar ondertussen blijft ons kantoor in Roeselare uiteraard op volle kracht open. Het is dus inderdaad erg druk nu, zeker omdat we alles doen met ons eigen team en we voorlopig nog geen nieuwe mensen in dienst nemen. Behalve dan Pieterjan misschien, maar die werkte al een tijdje mee achter de schermen. Nu stapt hij ook officieel mee in ons nieuwe avontuur.

Pieterjan: Klopt, ik sluit binnenkort fulltime aan. Mijn rol zal enerzijds gericht zijn op het verlichten van de administratieve lasten van mijn collega’s in Roeselare. Anderzijds zal ook ik een deel van de klantencontacten voor mijn rekening nemen en reisadvies geven, op basis van mijn eigen ervaringen.

Vanwaar een tweede kantoor, en waarom precies in Brugge? Was het geen optie om gewoon in Roeselare uit te breiden?

Shana: We zijn best ambitieus en willen blijven groeien. Maar we willen vermijden dat het kantoor hier in Roeselare te groot wordt, omdat het kleinschalige en persoonlijke karakter anders verdwijnt – iets waar wij én onze klanten heel veel waarde aan hechten. Vandaar de keuze om gewoon identiek hetzelfde op te starten in een andere regio.

Pieterjan: Daarbij was Brugge een vrij logische keuze. We hebben er allebei gestudeerd en al een bestaand cliënteel opgebouwd. Bovendien biedt de nieuwe locatie tal van voordelen, zoals goede bereikbaarheid via invalswegen, veel passerend publiek en voldoende parkeergelegenheid.

Shana: Al sinds het begin in Roeselare hebben we ons gericht op het creëren van onvergetelijke reiservaringen, die verder gaan dan alleen maar bestemmingen en vliegtickets. Bij Reiswinkeltje geloven we in de kracht van persoonlijke aandacht en maatwerk, en dat zal niet anders zijn in onze nieuwe vestiging in Brugge.

Shana en Pieterjan Nieuw pand Brugge

Op welke andere manieren komen die troeven van een persoonlijke aanpak en kleinschaligheid tot uiting?

Pieterjan: We hebben een heel gedreven en ervaren team dat al jarenlang uit dezelfde vertrouwde gezichten bestaat. Onze klanten weten wie ze voor zich hebben en kunnen rekenen op persoonlijk advies vanuit eerste hand. Hier zijn ze geen nummertje.

Shana: Daarnaast zijn we ook 24 op 7 bereikbaar. Als mensen vragen hebben of problemen ondervinden bij wat dan ook, kunnen ze altijd bij ons terecht. Zo herinner ik me nog een koppel dat hun aansluitende vlucht naar huis dreigde te missen door een vertraging van de eerste vlucht. De luchtvaartmaatschappij kon hen in eerste instantie pas twee dagen erna een alternatief aanbieden, maar door onze tussenkomst zijn zij toch die dag zelf nog kunnen vertrekken waardoor ze op tijd thuis waren om ’s anderendaags op hun werk te verschijnen. Dat soort persoonlijke inzet en kennis van zaken is wat Reiswinkeltje onderscheidt.

Dat kan inderdaad al tellen. Wat zijn volgens jullie nog meerwaardes van Reiswinkeltje en van een reisbureau op zich?

 Shana: Dankzij de kennis en expertise van iedereen in ons team kunnen wij de perfecte reis op maat samenstellen. Onze medewerkers zijn zelf al op heel veel plaatsen geweest en spreken uit eigen ervaring. Ze weten wat werkt voor de ene, en voor de andere niet. Want iedereen is anders:  sommigen hechten belang aan luxe, anderen willen vooral avontuur en bijzondere belevenissen of een specialere accommodatie. Wij zijn een beetje de vakantiematchmakers: we koppelen onze klanten aan hun droomreis, perfect afgestemd op hun wensen.

Pieterjan: Plus, in tegenstelling tot wat sommigen misschien denken, zijn wij niet noodzakelijk duurder dan de gekende bookingsites. Dikwijls kunnen wij echt wel scherpe contractprijzen bedingen bij touroperators waardoor het uiteindelijk goedkoper is naar de klant toe.

Op 16 oktober opent Reiswinkeltje zijn vestiging in Brugge. Net zoals in Roeselare kan je er rekenen op persoonlijk advies, allround service en ondersteuning voor, tijdens en na je reis.

Zin om onze nieuwe vestiging te ontdekken en ons te leren kennen?
Kom dan zeker bij ons langs op zaterdag 21 oktober tussen 10u00 en 14u00 tijdens onze opening

Kom jij binnenkort ook langs om je droomreis vorm te geven? Je bent van harte welkom, met of zonder afspraak!

Het Reiswinkeltje-team Brugge
Daphné, Isabel, Shana en Pieterjan

Adres
Baron Ruzettelaan 399
8310 Assebroek – Brugge
+32 (0) 50 15 31 31
Contacteer ons

Openingsuren
ma-vr 9u30 – 18u00
za 10u00 – 13u00